Friday, August 14, 2020

Phra Buccha Luang Phor ThongKam, 9 inch Lap, Nur Pasom Rae, Wat TaChang, Surin (B.E.2561).

*With a piece of Rian LP ThongKam on the Jeevorn (monk robe).

Luang Phor ThongKam Suwajo was born on 12 April 1929, got ordained at the age of 14 at Wat Ban Kam Krang, Khon Kaen Province. After ordination, got interested in dharma mantras. So, went to LP Fan Arjaro and studied with LP Fan for 9 years. Then returned to layman, but continued studying mantras that learnt more from a monk in Laos. After that, came back to Thailand and went into priesthood again at Wat Ratphisai, Maha Sarakham Province. After priesthood, began a pilgrimage and meanwhile learnt more mantras from LP ThongMa and looked after until LP ThongMa passed away. After that, LP ThongKam set off a pilgrimage until reaching Phitsanulok Province and established "Yan Yow Monastery" for maintaining Buddhism and helping people in need.
最近非常火红的一位师傅,黄金圣僧LP THONGKAM,师傅曾經跟LP MOON,LP SUANG和LP FAN學法,在寮國和泰國邊境已經是無人不知無人不曉的一位德高望众的高僧 师傅的牌也发生过很多神迹保佑信徒避开危险!!🙏

LP Thongkam (Thong Kam = 黃金)
師傅被譽爲現代龍婆爽的自稱號。大师精通火的法門,常以 (金木水火土) 五行元素爲佛牌加持。
師傅佛牌一推出現場一定會有《人山人海》的狀況。原因做數量少,主要是泰國人喜愛的師傅, 師傅帶動了市場,让佛牌界新的期待。

素林距離曼谷500~600公里,在曼谷突然大红大紫,事出必有原因。LP Thongkam師傅在曼谷已火红中,每次高僧親身出席曼谷一些法會,新聖物一推出, 信徒都是排山倒海挣抢聖物, 希望自己也能够抢先得到全能功效的師傅佛牌。

LP Thongkam 師承阿贊芬, 龍婆爽和龍婆满
法宗派(森林派)大長老阿贊芬。如果有收藏佛牌的朋友应該不会陌生。森林派大長老之一,更是泰皇第一位親自面見拜訪的森林派長老。

為法宗派祖師爺“阿姜曼”座下弟子,更是當今泰國名声响亮的龍達文纳之親叔叔。

大师在Isaan與寮國邊界之間無人不曉得這位隱士高僧。大师已出家入森林修行有數十年了,三十多年前被山下的村民邀請出關下山幫助山下的村民驅邪,醫病,超渡以前戰死的孤魂野鬼。

龙婆是一位地位很高的高僧而且也非常低調,心地善良,對每一位徒弟都很細心,經常到泰國參加法會回時候都會帶一些手信回去給村民善信。龍普每不时都會到幾間不同善信的家唸經加持及祝福。而且龙婆也很喜歡步行,而且體力非常的好。龙婆現在在泰國三個府都有廟,无论是哪个庙出的圣物都是非常抢手的。

世上最好的法寶皆無法改變個人的命運,但可以透過配戴佛牌聖物來改變個人的磁場和運勢,唯有努力行善積德才能創造奇蹟。 配戴佛牌應該勉勵自己要做個有福德之人,借助佛牌力量督促自己達成目標,自然可以達到佛祖的庇護。